kenapa jerawat tumbuh di dagu dan dahi

Kenapa Jerawat Tumbuh di Dagu dan Dahi?

Ada orang kulit dia memang bersih, sihat takde jerawat. Cuma ada masa-masa tertentu tiba-tiba je jerawat tumbuh di dagu, jawline dan juga dahi. Kenapa jerawat tumbuh di dagu dan dahi? Kalau anda dalam situasi ini, besar kemungkinan sistem penghadaman anda tak sihat dan hati dipenuhi dengan toksin. 

kenapa jerawat tumbuh di dagu

kenapa jerawat tumbuh di dahi 3

 

KENAPA JERAWAT TUMBUH DI DAGU DAN DAHI?

Tengok gambar di atas, jawapannya ada di situ. Jerawat yang tumbuh di dagu dan dahi adalah petanda sistem penghadaman yang tidak sihat. Cuba check balik bila kali terakhir kita buang air besar dengan lancar? Sepatutnya, kita kena buang air besar setiap hari. Supaya sisa buangan tidak tersimpan lama di dalam badan. Itu belum lagi kes sembelit, susah nak keluar. Itu petanda badan mungkin tak cukup air dan serat.

Sembelit adalah punca toksin berkumpul dalam badan dan toksin punca jerawat tumbuh. Sembelit dan berak tak lawas adalah dua benda yang berbeza. Tapi, dua-dua pun punca toksin kekal lama dalam badan. Sembelit membuatkan toksin kekal lebih lama di dalam badan menyebabkan peredaran darah tidak  lancar. Toksin yang berlebihan akan tersekat dan akan dikeluarkan melalui kulit wajah. Maka timbul lah jerawat. Selagi masalah sembelit ini tidak diselesaikan, jerawat akan sentiada tumbuh dan lambat untuk sembuh. 

CARA ATASI SEMBELIT

Dari segi pemakanan, kita wajib mengamalkan diet yang seimbang. Saranan suku suku separuh sangat membantu kerana ianya lengkap dengan pengambilan buah-buahan dan sayur-sayuran yang tinggi kandungan air dan serat untuk memudahkan proses pembungan. Air kosong jangan di lupa. Ikut rules ini : 1 liter air untuk setiap 25 kg berat badan.

CARA PALING MUDAH DAN SELAMAT ATASI SEMBELIT

Ada cara yang sangat mudah tapi dijamin selamat dan berkesan untuk atasi sembelit ni. Saya sendiri dah cuba. Memang badan rasa ringan je sebab toksin dalam semua keluar habis. Best gila! Hahaha…tak lama lepas tu, jerawat pun mula kecut sendiri. Ya Tuhan, terbukti betul sembelit hilang, jerawat pun hilang. Apa yang saya buat? Saya telan 2 sekawan ini sahaja. Senang kan?

kenapa jerawat tumbuh di dagu dan dahi

Herb-Lax adalah campuran herba semula jadi yang dirumus khas secara tradisional untuk merangsang pergerakan usus dan melancarkan proses perlumuhan. Herba-herba di dalam herb-lax adalah:

  1. Daun Senna
  2. Kulit Pokok Buckthorn
  3. Lukuoris
  4. Daun Alfalfa
  5. Akar Culver
  6. Jintan Hitam
  7. Jintan Manis
  8. Akar Rhubarb
  9. Bunga Mallow Biru

kenapa jerawat tumbuh di dagu dan dahi

Peppermint-ginger Plus pula mengandungi formulasi empat herba termasuk :

  1. Serbuk pudina
  2. Serbuk Jintan Hitam
  3. Serbuk Jintan Manis
  4. Serbuk Halia

Yang berfungsi membantu menenangkan dan melegakan perut akibat angin. Ia juga menyokong melawaskan penghadaman.

Hubungi saya untuk dapatkan sekarang suplemen Shaklee sebagai sokongan cara mengatasi masalah sembelit dan tak lawas supaya jerawat tak tumbuh lagi. Yang pastinya BERKESAN!

kenapa jerawat tumbuh di dahi dan dagu

SAFIAH ADIBAH

Klik Sini >> 016-3334945

PENGEDAR SAH SHAKLEE BANDAR PUTERA, KLANG, SHAH ALAM, PUCHONG PERMAI, IPOH & KUALA KURAU.

POSTAGE DI SEDIAKAN DI SELURUH MALAYSIA.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge