cara hilangkan parut jerawat (6)

Cara Hilangkan Parut Jerawat Dengan Kaedah Tradisional dan Moden

Jerawat satu hal. Parut jerawat pulak lagi. Bekas parut tu buat pipi nampak menggerutu tak licin. Tak best kan tengok? Untuk mereka yang dah berjaya atasi masalah jerawat, jerawat dah pun kering tapi parut pulak tak hilang. Parut sebenarnya terbentuk ketika proses penyembuhan luka pada permukaan kulit. Untuk hilangkan parut, anda perlu pastikan Meh saya bagi tips cara hilangkan parut jerawat dengan kaedah tradisional dan moden. Buat dua-dua supaya kesan lebih cepat. 

Cara Hilangkan Parut Jerawat – Kaedah Tradisional

  1. Masker kulit kayu manis + bedak sejuk

    cara hilangkan parut jerawat (5)

    Ambil dua atau tiga batang kulit kayu manis dan tumbuk sampai halus. Campurkan sedikit bedak sejuk yang telah dihancurkan dan tambahkan sedikit air. Tak perlu air yang banyak, cukup sekadar boleh mendapatkan paste masker yang boleh disapu pada wajah. Buat setiap hari untuk dapat kesan lebih cepat.

  2. Masker asam jawa

    cara hilangkan parut jerawat (4)

    Pastikan guna asam jawa original ya, bukan yang instant tu tau. Ambil sedikit asam jawa buangkan biji nya dan campur sedikit saja air. Biar bancuhan pekat dan sapu pada kawasan parut. Untuk kesan lebih efektif, biji asam jawa disangai selama 5 minit. Apabila sejuk, geser/tumbuk biji asam jawa tersebut untuk mendapatkan serbuknya. Campurkan sekali ke dalam bancuhan tadi.

  3. Masker lidah buaya (aloe vera)

    cara hilangkan parut jerawat (6)Aloe vera sememangnya sangat popular untuk sebarang parut. Sama ada anda guna produk atau ambil saja aloe vera dari pasu anda, patahkan dan keluarkan lendirannya. Sapu terus pada kawasan parut. Boleh dibuat setiap hari.Namun, harus diingatkan lendir aloe vera yang baru di ambil agak gatal apabila di sapu ke kulit untuk siapa yang tak tahan.

Cara Hilangkan Parut Jerawat – Kaedah Moden

Cara hilangkan parut jerawat

cara hilangkan parut jerawat

cara hilangkan parut jerawat

cara hilangkan parut chicken pox

cara hilangkan parut jerawat

  1. Anti oksidan

    Anti oksidan memelihara sel di dalam badan, termasuk sel kulit supaya sentiasa sihat dan bekerja dengan optimum. Contohnya, sel kulit yang sihat mampu memperbaharui sel kulit mati/rosak dan menghalang sel kulit sihat yang lain daripada rosak akibat serangan radikal bebas.

  2. Vitamin C & E

    Vitamin dua sekawan ni memang terkenal untuk repair kulit yang berjerawat dan berparut. Vitamin C & E membantu menggalakkan pembentukan kolagen dan elastin di bawah lapisan kulit. Ia juga meningkat sistem imun supaya sel kulit dan kolagen yang terhasil kuat melawan serangan yang merosakkan kulit seperti bakteria jerawat P.acnes. 

  3. Protein

    Seperti yang kita belajar dalam kelas Sains dulu, protein berfungsi untuk membina sel-sel di dalam tubuh termasuk sel-sel kulit. Sel- sel kulit muka akan bertukar setiap 10 hingga 28 hari. Maksudnya tiap- tiap bulan anda akan dapat kulit baru.

    Tapi, kenapa parut tetap tak hilang? Mudah je, sebabnya sel kulit yang baru tak cukup sihat.

    Nak dapat sel kulit baru yang sihat dan kuat, tubuh memerlukan protein yang cukup dan berkualiti.

    Betul, kita dapat bekalan protein dari ayam, ikan, telur dan lain-lain tapi protein dari sumber yang dimasak telah hilang separuh dari yang asal kerana suhu memasak.

    Jadi, kalau nak sel kulit baru yang cantik, kita perlukan sumber protein tambahan yang berkualiti.

    Dapatkan Produk Cara Hilangkan Parut Jerawat Disini

cara hilangkan parut jerawat (2)


cara hilangkan parut jerawat (1)

Atau anda boleh hubungi saya secara terus untuk dapatkan khidmat nasihat khas berkenaan cara hilangkan parut jerawat. Saya sangat berpengalaman menguruskan kulit yang berjerawat, kusam dan berparut. Klik gambar dibawah untuk terus hubungi saya tanpa perlu save nombor telefon.

Upline-shaklee-cara-buat-bisnes-shaklee-online-mentor-bisnes-shaklee-pengedar-shaklee-klang-shah-alam-puchong-prima-kuala-kurau-ipoh

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge