Cara Mudah Turunkan Kolesterol Dengan Phytocol ST

Nak turunkan kolesterol dengan mudah? Ye lah hari raya tak sah kalau tak makan lemang ketupat sup kari kuah kacang dan sebagainya. Dalam nak jaga-jaga supaya tak terbabas, ada yang kolesterol nya naik mendadak walaupun dah makan ubat. Selain makan ubat yang doktor sediakan, alternatif lain yang boleh diusahakan untuk turunkan kolesterol adalah dengan bahan …

Cara Mudah Turunkan Kolesterol Dengan Phytocol STRead More »

Tips Kurangkan Berat Badan Secara Konsisten Tanpa Berlapar

Nak kurus cepat? Jangan. Bila anda kurangkan berat badan dengan cepat, anda sebenarnya kehilangan glikogen (atau karbohidrat) dan air. Bukan lemak seperti yang sepatutnya. Bila anda berlapar, automatik badan menghantar isyarat kepada otak anda sedang kebuluran dan metabolisma akan terus menurun, sekaligus merencatkan proses bakar lemak. Cara paling bagus untuk kurangkan berat badan dan kekal …

Tips Kurangkan Berat Badan Secara Konsisten Tanpa BerlaparRead More »

Hilangkan Sakit Sendi dan Lutut dengan Painkiller Semulajadi yang Berkesan dan Selamat

Ikut statistik, lebih 30% rakyat Malaysia yang menderita sakit sendi dan lutut sampai terganggu aktiviti harian. Ramai tau 30% tu berjuta orang. Biasanya bila cakap pasal sakit sendi dan lutut ni, tak kan lari dari pengambilan ‘painkiller’ atau pil tahan sakit kan? Selain sakit sendi, sakit lutut painkiller juga digunakan untuk hilangkan apa-apa jenis kesakitan …

Hilangkan Sakit Sendi dan Lutut dengan Painkiller Semulajadi yang Berkesan dan SelamatRead More »

Elak 5 Makanan Ini Ketika Sahur Untuk Puasa Lebih Cergas

Hati-hati pilih makanan dan minuman ketika sahur. Kerana ia akan menentukan bagaimana keadaan anda sepanjang hari ketika sedang berpuasa. 1. Makanan Masin Tahu tak makanan tinggi garam atau sodium boleh merangsang rasa haus yang melampau? Kalau masa sahur anda makan contoh, makanan dalam tin, ikan masin atau ikan bilis goreng, jajan dan sebagainya yang masin, …

Elak 5 Makanan Ini Ketika Sahur Untuk Puasa Lebih CergasRead More »

Fisiologi Puasa – Apa yang Berlaku Pada Tubuh Badan Ketika Berpuasa?

Menarik untuk kita ambil tahu tentang fisiologi puasa ini. Pernah tak terfikir apa yang berlaku pada tubuh badan manusia ketika sedang berpuasa? Bila tak ada makanan yang masuk waktu tenghari, apa jadi? Haa jom kita tengok setiap fasa. FASA 1 : Hari 1-2 Paras gula dalam darah akan menurun. Kita akan rasa jantung berdegup agak …

Fisiologi Puasa – Apa yang Berlaku Pada Tubuh Badan Ketika Berpuasa?Read More »

6 Tips Elak Ketidakselesaan Perut Ketika Berpuasa

Bila perut dah biasa dapat makanan sekurang-kurangnya 3 kali sehari, bila berpuasa mesti akan ada ketidakselesaan perut kan. Angin lah, sembelit lah, pening kepala lah. Haa ini sebenarnya simptom-simptom biasa yang akan dilalui bila berpuasa. Perubahan ini dipanggil fisiologi puasa. Boleh baca dekat sini apa jadi pada badan manusia yang berpuasa. Memang menarik sangat! Ada …

6 Tips Elak Ketidakselesaan Perut Ketika BerpuasaRead More »