cara kecutkan cyst dan fibroid petua kecutkan cyst dan fibroid makanan kecutkan cyst dan fibroid

Kecutkan Cyst dan Fibroid – Pembedahan Atau Ikhtiar Lain?

Kebelakangan ini, ramai wanita mencari cara kecutkan cyst dan fibroid. Ada ramai kenalan saya sendiri yang mengalami masalah cyst dan fibroid ini. Ada yang dah lakukan pembedahan dan cyst dan fibroidnya dibuang. Malangnya ada juga kes yang berulang dan terpaksa lakukan pembedahan untuk kali ke-2 , ke-3, ke-4 dan yang paling menyedihkan ada juga yang …

Kecutkan Cyst dan Fibroid – Pembedahan Atau Ikhtiar Lain?Read More »

cara hilangkan sakit kepala migrain tanpa ubat

Cara Hilangkan Sakit Kepala Migrain Tanpa Painkiller

Sakit kepala migrain bukan satu penyakit baru. Ramai orang mengalami migrain dan hanya bergantung kepada painkiller untuk melegakan sakit kepala. Atau disuruh membuat jurnal untuk melihat apakah faktor yang mendorong migrain dan cuba elakkan. Tapi sampai bila nak bergantung dengan painkiller? Dan kenapa mesti nak benarkan sakit kepala migrain datang semula? Mengikut beberapa kajian terhadap …

Cara Hilangkan Sakit Kepala Migrain Tanpa PainkillerRead More »

fungsi anti oksidan dan bahaya radikal bebas cegah kanser

Anti Oksidan dan Radikal Bebas Secara Ringkas

Anti oksidan – pernah dengar tapi tak tahu apa? Jom tambah ilmu. Jangan malas. Dah 2019 kan. Penting sangat info ni!! Mesti ramai pernah dengar, ANTI OKSIDAN membantu kita jadi sihat dan cantik tapi macam mana modus operandi dia? Teguk-teguk terus sihat ke? Ok kita ambil contoh paling mudah sebiji epal, makan atau potong separuh, …

Anti Oksidan dan Radikal Bebas Secara RingkasRead More »

tanda awal kencing manis pre-diabetes bacaan kencing manis obesiti dan kencing manis diet gagal diet tapi berat tak turun

Diet Tapi Berat Tak Turun Tanda Awal Kencing Manis

Ramai pesakit kencing manis sebenarnya mempunyai peluang untuk elak dari terkena penyakit ini sekiranya tahu tanda awal kencing manis. Sebelum di diagnos dengan kencing manis, ada satu keadaan yang dipanggil pra-diabetes. Fasa pra-diabetes adalah dimana bacaan gula agak tinggi tetapi tidak melebihi 7mmol/L ketika berpuasa. Adakah anda pernah mengalami situasi ini? Diet dan bersenam tetapi …

Diet Tapi Berat Tak Turun Tanda Awal Kencing ManisRead More »

suka makan manis risiko mendapat kanser gula penyebab kanser obesity punca kanser makanan punca kanser hilangkan ketagihan gula

Tabiat Suka Makan Manis Meningkatkan Risiko Mendapat Kanser

Tabiat suka makan manis semakin meningkat di kalangan rakyat Malaysia. Menurut Persatuan Pengguna Pulau Pinang (CAP), kuantiti gula yang digunakan oleh kebanyakan rakyat dalam menu seharian adalah sehingga 30 sudu gula. Melebihi saranan WHO kurang dari 10 sudu sahaja sehari.     Selain dikaitkan dengan lebih 50 penyakit kronik, kajian terbaru menunjukkan gula adalah punca …

Tabiat Suka Makan Manis Meningkatkan Risiko Mendapat KanserRead More »

sakit sendi sakit sendi tulang sakit sendi lutut arthrithis osteoarthritis rheumatoid tulang rawan haus sakit lutut set kesihatan sendi dan tulang shaklee sakit lutut susah solat (1)

Alternatif Elak Sakit Sendi Lutut Menjadi Semakin Teruk

Sakit sendi lutut adalah salah satu sakit yang kerap didengar di kalangan mereka yang berusia 50 tahun keatas. Sendi adalah bahagian tubuh yang terbentuk apa bila dua atau lebih tulang bertemu dan menghasilkan pergerakan. Setiap pergerakan tubuh badan seperti kaki (lutut, buku lali), tangan (siku, bahu), jari jemari dan pinggang disokong oleh sendi dan urat …

Alternatif Elak Sakit Sendi Lutut Menjadi Semakin TerukRead More »

sunblock terbaik ke pantai brand sunblock terbaik sunblock di watson sunblock terbaik 2018 sunblock terbaik untuk kulit kombinasi

Sunblock Terbaik Untuk Dipakai Setiap Hari Elak Kulit Nampak Tua

Sunblock, biasanya famous kalau kita nak pegi pantai je kan? Hari-hari biasa orang tak kisah sangat pun nak pakai sunblock ni. Ada banyak jenis sunblock, spf, uva, uvb, board spectrum. Tapi yang mana satu sunblock terbaik? Jom tambah ilmu. Kita sebenarnya wajib pakai sunblock setiap hari untuk melindungi kulit dari sinaran matahari. Bukan masa nak …

Sunblock Terbaik Untuk Dipakai Setiap Hari Elak Kulit Nampak TuaRead More »

cara kecutkan cyst tips kecutkan cyst kecutkan cyst tanpa pembedahan makanan kecutkan cyst cyst punca sukar hamil

Cara Kecutkan Cyst Dengan Berkesan Tanpa Perlu Pembedahan

Ramai wanita yang mengalami masalah cyst mencari cara kecutkan cyst dengan berkesan dan selamat tanpa perlu menjalani pembedahan. Kebanyakan wanita yang mengalami cyst akan diberi masa oleh doktor untuk melihat kalau-kalau cyst akan kecut sendiri. Tahu tak memang ada sebenarnya cara untuk kecutkan cyst? Selain menjaga pemakanan, pengambilan makanan tambahan sangat membantu proses pengecutan cyst. …

Cara Kecutkan Cyst Dengan Berkesan Tanpa Perlu PembedahanRead More »

manfaat zink kebaikan zink untuk lelaki masalah kesuburan lelaki rambut gugur ketika berpantang tingkat kuantiti sperma atasi ketidaksuburan

Kebaikan Zink Untuk Lelaki & Wanita

Zink adalah salah satu mineral yg penting untuk badan. Ia adalah mineral perlu (essential mineral) yang tidak boleh dihasilkan oleh badan. Jadi kita perlu mengambil zinc dari sumber makanan harian. Kebaikan zink sangat banyak. Ia amat penting kerana ia menyokong lebih 200 jenis enzim dalam badan. Enzim-enzim ini membantu fungsi tubuh supaya berfungsi dengan optimum. …

Kebaikan Zink Untuk Lelaki & WanitaRead More »